Plánovaná ekokampaň, ktorú sme avizovali už začiatkom roka 2019, tentokrát presúva svoju pozornosť z oblasti podujatí na činnosti súvisiace s každodenným životom v našom nákupnom centre. Prvá veľká pozitívna zmena sa dotkne práve foodcourtu, v ktorom návštevníci už od pondelka, 1. apríla, nenájdu takmer žiadny plastový riad.
,,Keďže dôležité je ekologicky nielen myslieť, ale aj konať, rozhodli sme sa doterajší plastový riad nahradiť inventárom vyrobeným z kvalitných ekologických materiálov. Ten sa, vďaka novovybudovanej umyvárke, po každom použití dôkladne umyje, vydezinfikuje a ako nový sa znovu použije. Objem použitých plastov tak znižujeme na minimum, čím sa približujeme k vízii ekologického správania sa nákupného centra.“ (Michaela Čanecká, Center Manager Europa SC)
S prípravami na budovanie umyvárky, vďaka ktorej bude plastový riad nahradený klasickým inventárom, sa začalo už koncom minulého roka. Minimalizácia plastov a obmedzenie spotreby papiera však nie je jedinou pozitívnou zmenou, s ktorou sa môžu návštevníci stretnúť. So zavedením keramického riadu zároveň spúšťame aj edukačnú kampaň, ktorou chceme k ekologicky zodpovednému správaniu motivovať aj samotných návštevníkov. Na stoloch vo foodcourte budú rozmiestnené informačné materiály, kde naši návštevníci nájdu užitočné tipy a rady, ako sa zodpovedne správať k životnému prostrediu. Uvedomujeme si, že z pozície najväčšieho nákupného centra v regióne nám vyplýva určitá zodpovednosť. Aj preto sa chceme viacerými postupnými krokmi stať pozitívnym príkladom toho, že rovnováha medzi udržateľnosťou a nasledovaním ekologických prístupov je možná a v praxi realizovateľná.
Každý jeden z nás totiž v konečnom dôsledku musí začať od seba.
Pozitívne zmeny sa týkajú všetkých prevádzok v obľúbenom foodcourte a na ich zavedenie sa môžete tešiť už od pondelka, 1. apríla.